Αποδράσεις, γωνίες και ψευδαισθήσεις

Ξεκίνησα να μαθαίνω για τα αστέρια, πριν πάω σχολείο, από τον πατέρα μου. Από τα πρώτα πράματα που έμαθα ήταν το πόσο μεγάλα είναι και πόσο μακριά. Σύντομα γεννήθηκε μέσα μου η επιθυμία να ταξιδέψω σ’ αυτά. Μεγαλώνοντας έμαθα ότι αυτό δεν γίνεται, έτσι οι προορισμοί έγιναν πιο κοντινοί. Πολύ κοντινοί. Τα μόνα μακρινά ταξίδια που έχω κάνει, είναι με το μυαλό μου. Κι από αυτά τα περισσότερα, δεν ήταν καν προς τα «έξω».

Χάρη σε μια «κληρονομιά» από τη μάνα μου, είναι πανεύκολο να ζαλιστώ. Μια ελαφριά μορφή ίλιγγου και ζάλης, που πολύ εύκολα μου δημιουργεί την ψευδαίσθηση ότι κινείται ο χώρος που βρίσκομαι ή ότι κινούμαι εγώ μέσα σε αυτόν. Έτσι έχω αρκετή κίνηση για να συμπληρώσω τα ταξίδια του μυαλού. Για την ακρίβεια έχω παραπάνω, από αυτού του είδους την «κίνηση», από όση θα ήθελα. Σαν αποτέλεσμα είναι να ζαλίζομαι κάποιες φορές σε ταξίδια ή να μου είναι δύσκολο να σταθώ στην άκρη ενός γκρεμού.

Έτσι μερικές οπτικές γωνίες είναι δύσκολο να τις δω και αυτό είναι μια κάπως ενοχλητική, ως σπαστική, κατάσταση κάποιες φορές. Πριν κάμποσο καιρό όμως, διαβάζοντας το βιβλίο του Douglas Adams «Τουρίστες στον πλανήτη Γη» (Last chance to see), σε κάποιο σημείο αναφέρει μια πολύ ενδιαφέρουσα άποψη για το θέμα, αν και όπως λέει, δεν ξέρει κατά πόσο είναι έγκυρη. Λέει λοιπόν ότι η αίσθηση της ζάλης που νιώθουμε όταν στεκόμαστε κάπου ψηλά, δεν είναι μόνο από το φόβο ότι θα πέσουμε, αλλά από το ότι ο μόνος λόγος που θα μας κάνει να πέσουμε είναι ακριβώς αυτή η ζάλη. Η ζάλη προέρχεται από το φόβο του τι θα μας συμβεί αν ζαλιστούμε. Ενδιαφέρον…

Δε σταματάει όμως εκεί. Πάει πιο πίσω, στο μακρινό παρελθόν και αναφέρει ότι υπήρξε εποχή που η μακρινοί μας πρόγονοι, μετακινούνταν από κλαδί σε κλαδί. Είναι λοιπόν πολύ πιθανό, όταν βρισκόμαστε μπροστά σε ένα κενό, κάποια αρχέγονη μνήμη να μας «λέει» ότι μπορούμε να πέσουμε μέσα σ’ αυτό με ασφάλεια, ενώ μια πιο «σύγχρονη» φωνή μας λέει ότι θα τσακιστούμε. Αυτή η σύγκρουση δημιουργεί τη ζάλη. Και δεν είναι λίγοι αυτοί που λένε ότι η ζάλη δεν είναι ο φόβος μην πέσουμε, αλλά η επιθυμία να πετάξουμε. Η εξήγηση αυτή πολύ μου άρεσε και με έκανε να δω με άλλο μάτι την κατάστασή μου. Βέβαια δεν έλυσε κανένα πρακτικό πρόβλημα.

Οκ, δεν μπορώ να πάω στα αστέρια, ούτε μπορώ χωρίς «άγκυρα» να σταθώ στην άκρη ενός γκρεμού και να κοιτάξω κάτω. Μπορώ όμως να κάνω μικρές αποδράσεις, της τάξης μερικών εκατοντάδων χιλιομέτρων και να παίζω με τις φωτογραφικές γωνίες, δημιουργώντας ψευδαισθήσεις ύψους και βάθους. Όπως σήμερα… χμ μάλλον χθες, γιατί μόλις ανακάλυψα ότι πλησιάζει το ξημέρωμα.

Λίγες εικόνες λοιπόν από τη χθεσινή βόλτα, κοιτάζoντας πάνω, μπροστά και κάτω:

shadow

3 thoughts on “Αποδράσεις, γωνίες και ψευδαισθήσεις

  1. Πάνω…
    Η φαντασία ζωντανεύει όταν πρέπει να υποκαταστήσει αυτά που η φύση δεν μας αφήνει να κάνουμε ή να δούμε.
    Μου αρέσει πολύ και τα 2 τελευταία κάδρα αλλά δε μπορώ να εκφράσω το πως.

  2. Πέτυχα το blog σου τυχαία στο google πριν λίγες μέρες ψάχνοντας προγράμματα για pda. Μου φάνηκε περίεργο μια γυναίκα, με φάγαν τα στερεότυπα, να ασχολείται με το θέμα. Διάβασα όλα όσα έχεις γράψει και έχω μια ερώτηση: Είσαι πραγματική;

  3. @ stavrosg 😀

    @ route66: Καλώς ήρθες για αρχή. Όσο για την ερώτησή σου, δεν είναι και τόσο ξεκάθαρη.
    Αν πχ. ρωτάς αν είμαι bot, όχι δεν είμαι, είμαι άνθρωπος.
    Αν ρωτάς αν είναι αληθινά αυτά που γράφω, η απάντηση είναι: δεν ξέρω τι είναι αληθινό, πάντως τα νιώθω αληθινά.
    Αν ρωτάς σε στυλ: «too good to be true» (ναι μου πέρασε και αυτό από το μυαλό 😛 ), αν και κολακευτικό, δεν είμαι καθόλου έτσι.

    Δεν είμαι η περίπτωση που μπορεί να τα βγάλει εύκολα πέρα κάποιος ή έστω να με αντέξει, αν δεν είναι έτοιμος για πολλά και ζόρικα. Για την ακρίβεια είμαι εφιαλτική περίπτωση για το 99.999% του αντρικού πληθυσμού και για το 100% του γυναικείου, αλλά αυτό ας μείνει μεταξύ μας… καταλαβαίνεις. :secret:
    Το …υπόλοιπο 0.001% άντε να με πετύχει. Και να με πετύχει βέβαια, πάλι μπορεί να σταθεί τυχερό τελικά και να γλυτώσει. 😀

Σχολιάστε

