Come with me

on a journey under the skin… Ποτέ δεν είπα όχι για ένα τέτοιο ταξίδι.

Νύσταζα πολύ. Από νωρίς. Λίγο πριν τις δώδεκα ήμουν σχεδόν κοιμισμένη, σχεδόν ξαπλωμένη και με τον υπολογιστή στα πόδια μου. Τα μάτια μου ήταν αδύνατο να μείνουν ανοιχτά και τα έκλεισα. Υπολογιστή και μάτια.

Είναι εκείνη η περίεργη στιγμή που καθώς παραδινόμαστε στον ύπνο, το σώμα, σαν μια τελευταία προσπάθεια να αντιδράσει, να μην περάσει στην πιο ευάλωτη φάση που μπορεί να βρεθεί, τινάζεται σε μια προσπάθεια να ξυπνήσει. Και ξύπνησα. Δεν είχε περάσει ούτε μισή ώρα που με είχε πάρει ο ύπνος στον καναπέ, από τη στιγμή που άφησε τον υπολογιστή και έκλεισα τα μάτια μου.

Νύσταζα αλλά ήταν νύχτα, είχε ησυχία, είχε ένα αχνό φως που έρχονταν από έξω και ήταν η ώρα που είναι δική μου. Ανασηκώθηκα μην ξέροντας ακόμα τι θέλω να κάνω και γιατί. Με μηχανικές κινήσεις άπλωσα το χέρι και πήρα τον υπολογιστή. Ακόμα δεν ήξερα αν αυτό ήθελα. Πάτησα το play. Από συνήθεια. Come with me on a journey beneath the skin… Close your eyes breathe slow and we will begin…

[audio:the_pan_within.mp3]

Το ένα τραγούδι έφερε το άλλο… Paris, Texas σε κάποιο θερινό σινεμά. Σκηνές από το βιβλίο που κουβαλούσα καιρό μαζί μου, ανάμεσα σε σχολικά βιβλία, εμφανίζονταν μπροστά στα μάτια μου. Φανταζόμουν τον Sam Shepard να γράφει κλεισμένος σε φτηνά δωμάτια, δίπλα στη σκόνη του δρόμου. Οι εικόνες της ερήμου γέμισαν τη σκέψη μου, καθώς άνοιξε τις πόρτες το slide του Ry Cooder. Πρέπει να βρω τα «Χρονικά των μοτέλ«. Πού να τα έχω άραγε και πώς θα μου φανούν αν τα διαβάσω τώρα, μια ζωή σχεδόν από τότε;

Δεν θυμάμαι πως βρέθηκε στα χέρια μου η ταινία. Είχε κανονική θήκη και εξώφυλλο. Ίσως να ήταν μέσα σε εφημερίδα, ίσως μαζί με κάποιο περιοδικό. Δεν θυμάμαι, πάνε χρόνια. Θυμάμαι όμως ότι την είδα ένα βράδυ σαν και το αποψινό, πριν κάμποσα χρόνια, καθισμένη στον υπολογιστή. Εικόνες από την Αλάσκα στο ξεκίνημα. Η Αλάσκα είναι για μένα το μέρος που ξέρω ότι δεν θα άντεχα και ταυτόχρονα αυτό που θέλω πιο πολύ να πάω. Είναι άγριο, σκληρό, μοναχικό μέρος και έχει κάτι που θέλω πολύ, πάρα πολύ, να δω. Aurora Borealis. Και μετά μπήκε η φωνή του Iggy Pop. Τι περίεργο ένα έργο που αρχίζει στην Αλάσκα, να λέγεται Arizona Dream.

Η ώρα είναι σχεδόν τέσσερις. Δεν θέλω να ταξιδέψω άλλο έτσι. Θέλω να βρεθώ σε ένα αμάξι, σε μέρη άγνωστα, σε δρόμους ανοιχτούς και να πηγαίνω. Να μιλάω ή και να σωπαίνω, ώσπου να ξημερώσει. Και μόνο τότε να σταματήσω, όπου και να είναι αυτό το κάπου. Θάθελα να νιώσω την πρωινή ψύχρα, να δω τον ήλιο να βγαίνει θαμπός. Μετά να φορέσω σκούρα γυαλιά, γιατί ο ήλιος βασανίζει τα μάτια που δεν κοιμήθηκαν. Κάπου εκεί, να βρω ένα μέρος ξεχασμένο, μέσα στη μέση του πουθενά, που να είναι ζεστό, μισοσκότεινο και μυστικό. Να ξαπλώσω και να κλείσω τα μάτια μου καθώς έξω ο ήλιος θα γίνεται λαμπερός.

Come with me

2 thoughts on “Come with me

  1. Πολύ όμορφο πόστ,και μου κάνει εντύπωση που δεν υπάρχουν άλλα σχόλια. Το βιβλίο «Motel Chronicles» δεν το έχω διαβάσει αλλα τώρα με έβαλες σε σκέψεις. Οσο για το
    πόσες φορές εχω σηκωθεί απο το κρεββάτι μισοκοιμισμένος, χώρις να είμαι σίγουρος τι θέλω να κάνω, κι ανάβω τον υπολογιστή, στρίβω ενα τσιγάρο και κάθομαι κι ακούω μουσική…. Κι άυτο το «In the Death Car» είναι κομματάρα.

  2. Τα σχόλια δεν είναι πάντα μέτρο του αν μας αρέσει κάτι ή όχι. Πολλές φορές αφήνω ασχολίαστα θέματα που μου αρέσουν πολύ.

    Εξάλλου είναι κάποια είδη μηνυμάτων που «μπορούν» να τα σχολιάσουν μόνο όσοι μας ξέρουν πάρα πάρα πολύ καλά ή όσοι δεν μας ξέρουν καθόλου.

    Για τους υπόλοιπους είναι αρκετά δύσκολο, ακόμα και να θέλουν να το κάνουν. Προϋποθέτει άλλα πράματα, τρέλα και λίγο ρίσκο καμμιά φορά. 😉

Σχολιάστε

