Πιθανότητες

Μερικές φορές συμβαίνουν κάποια πράματα που μας κάνουν να νιώθουμε λες και ζούμε στη ζώνη του λυκόφωτος. Δεν έχω ιδιαίτερες υπεφυσικές ανησυχίες, ίσα ίσα, το αντίθετο. Το σύμπαν είναι χημεία, φυσική, μαθηματικά, πιθανότητες και χρόνος για μένα. Άντε και κάμποσο συναίσθημα σε ελάχιστες ποσότητες.

Και μετά γίνεται κάτι και αναρωτιέσαι. Όχι για το ότι μπορεί να έτυχε κάτι, αλλά για όλη την πορεία. Ήταν ένα τραγούδι που άκουγα τυχαία τους τελευταίους μήνες. Σχεδόν κάθε φορά που έβαζα να ακούσω μουσική με τυχαία σειρά, ο player διάλεγε αυτό το τραγούδι. Το τραγούδι ασκούσε μια περίεργη επίδραση πάνω μου, αλλά αντίθετα με ότι κάνω συνήθως, δεν το ανέλυσα, ούτε έψαξα να βρω πληροφορίες. Κάθε φορά που ένιωθα την ανάγκη να το ακούσω, αυτό γίνονταν από μόνο του.

Συνήθως όταν κάτι μου αρέσει ψάχνω στίχους ή ότι άλλο μπορώ να βρω σχετικά. Αυτή τη φορά, δεν ξέρω γιατί, αλλά δεν το έκανα. Ήξερα μόνο από ποιούς είναι και σχεδόν κάθε φορά που ήθελα να το ακούσω, αυτό γίνονταν. Τίποτα από αυτά βέβαια δεν σκεφτόμουν αυτό το διάστημα, τώρα συνειδητοποιώ ότι συνέβαιναν. Το τραγούδι όμως πραγματικά με υπνωτίζει.

Τις τελευταίες μέρες ήθελα πολύ να το ακούσω και δεν μπορούσα με τίποτα να το θυμηθώ ή να το βρω στα τραγούδια που έχω. Έβαζα να ακούσω όλα τα κομμάτια από το συγκρότημα και κάθε φορά, τη στιγμή που θα παίζονταν το συγκεκριμένο κομμάτι, προφανώς δεν θα ήμουν εκεί που έπρεπε, για να το ακούσω. Μου ξέφευγε συνεχώς.

Μιλάμε τώρα για εμμονή. Να το ψάχνω και να μην μου βγαίνει με τίποτα η έρευνα. Και όσο δεν τόβρισκα, τόσο δεν μπορούσα να καταλάβω πως είναι δυνατό. Κάποια στιγμή χθες, σε μια κατάσταση λογικής του παραλόγου, έκανα την ερώτηση αν κάποιος μπορεί να μου πει τον τίτλο του τραγουδιού που έψαχνα. Κάτι σε στυλ: «Πώς λένε το τραγούδι που μου αρέσει;» Πιο πολύ για να ακούσω ότι είμαι εντελώς παλαβή να ρωτάω τέτοια πράματα.

Και πήρα τη σωστή απάντηση.

Σύμφωνα με την άποψή μου για τα πράματα, σε τι πιθανότητες άραγε πήγε κόντρα αυτό;

4 thoughts on “Πιθανότητες

  1. Μάλλον είναι αρκετά μπερδεμένο το ερώτημά σου όσον αφορά στις πιθανότητες. Επειδή ήμουν μπροστά στο «συμβάν», δε νομίζω ότι μπορούμε να βγάλουμε ασφαλές συμπέρασμα, καθώς τα γεγονότα (το σύνολο των τραγουδιών από το συγκρότημα που έψαχνες) ΔΕΝ ήταν ισοπίθανα, και αυτό διότι η επιλογή του τραγουδιού έγινε με βάση κάποια κριτήρια (π.χ. προτίμηση σε αυτό το κομμάτι από το παιδί που σου το είπε). Επιπλέον, ο Θανάσης είπε ότι δεν το είπε στην τύχη αν θυμάμαι καλά, οπότε δεν μιλάμε για τυχαίο ενδεχόμενο, αλλά για βεβαιότητα, οπότε οι πιθανότητες πάνε περίπατο για τα υπόλοιπα τραγούδια 🙂 (αν σκεφτώ κάτι άλλο θα το παραθέσω εδώ :P)

  2. Ξαφνικά τρόμαξα… Νόμισα ότι θα αρχίσεις να γράφεις μαθηματικούς τύπους. 😛
    Όσο για την επιλογή με βάση την προσωπική προτίμηση, αυτό είναι το πιο λογικό. Βεβαιότητα δεν μπορεί να υπήρχε από τη στιγμή που δεν έχω αναφέρει κάτι, ούτε τον τίτλο δεν γνώριζα. Ακόμα και όταν το είπε, έβαλα να το ακούσω να δω αν ήταν αυτό.

    (Μόνο να χαρείς μην αρχίσεις να αραδιάζεις εκείνους τους τύπους από τα μαθηματικά και τη στατιστική που βλέπω ακόμα σε εφιάλτες, τόσα χρόνια μετά τον καιρό της σχολής. 😛 )

  3. Το θέμα δεν είναι τί στοιχεία έδωσες εσύ, αλλά τί ιδιότητες απέκτησαν τα τραγούδια από τον Θανάση, αφού αυτός το επέλεξε το σωστό. Με βάση τα κριτήριά του, τα γεγονότα δεν είναι ισοπίθανα, οπότε ο ίδιος έδωσε την πιθανότητα εμφάνισης P=1 στο συγκεκριμένο τραγούδι (σε κάθε περίπτωση το ίδιο τραγούδι θα επέλεγε σύμφωνα με τα λεγόμενά του 😉 )

    (Ίσως να κάνω και λάθος… Ποτέ δεν τη γούσταρα τη στατιστική, και ειδικότερα αυτήν που μας τη δίδασκε 😛 )

  4. …Τα γράμματ’ ανακάλυψαν
    της Αλφαβήτου…τόσοι..,
    μα λίγα αποκάλυψαν
    στη «Σιωπηλή» τη Γνώση..!

    Με «Σιωπή» ξεχασμένη
    και «άψαχτη» που μένει…
    «καμιά» Επικοινωνία..,
    χίμαιρα κι η Ευτυχία..,
    «στο βρόντο» τα σχολεία..!

    Στο λόγο -τους χαθήκανε..,
    ρίξαν «Σιωπής» επάλξεις..,
    πως είναι αρνηθήκανε
    μιγαδικές υπάρξεις..!

    Γεια..: Αλέξανδρος Ζήβας,
    URL : http://www.siopi.gr
    Αποκωδικοποίηση…: ψυχής, σιωπής, θρησκειών, μυθολογιών,…
    Σχηματοποίηση λόγου («ποιημάτων» μου), θεογονία, κοσμογονία,…

Σχολιάστε

