Lady sings the blues

Την είχα ακούσει πρώτη φορά τυχαία, πριν πολλά χρόνια, σε ένα μικροσκοπικό jazz μπαράκι κάπου στον Άλιμο. Βρέθηκα εκεί για χάρη της παρέας. Δεν ήταν ούτε στο στυλ μου, ούτε το είδος της διασκέδασης που προτιμούσα.Την πρωτοάκουσα αργά τη νύχτα, σε μια ονειρική ατμόσφαιρα, σαν αυτές που βλέπουμε σε ταινίες για τη jazz.

Χάζευα το όμορφο σκηνικό, τα άτομα, τη θεατρική ατμόσφαιρα και σκεφτόμουν ότι παραείναι ωραία και χαλαρά για να θεωρώ ότι διασκεδάζω. Αναρωτιόμουν πως θα έδενε στο χώρο ένα φονικό riff και τι θα πάθαιναν όλα αυτά τα άτομα στο άκουσμά του. Και ξαφνικά άρχισα να προσέχω τη μουσική και μετά τη φωνή.

Η μελαγχολία στη φωνή της, χτύπησε σε κάποιο ευαίσθητο κέντρο του εγκεφάλου μου και το κέρδισε για πάντα. Από τότε διάβασα πολλά γι αυτή, είδα ταινίες και μάζεψα τις μουσικές της. Μόνο που σπάνια τις ακούω. Σε ειδικές στιγμές και με συγκεκριμένη διάθεση. Και ένας κανόνας. Ποτέ με άλλο άτομο όσο κοντά μου και νάναι, όποιος και νάναι. Πάντα μόνη μου.

Billie Holiday-Don’t Explain

Hush now, don’t explain
Just say you’ll remain
I’m glad your back, don’t explain
Quiet, don’t explain
What is there to gain
Skip that lipstick
Don’t explain
You know that I love you
And what endures
All my thoughts of you
For I’m so completely yours

Cry to hear folks chatter
And I know you cheat
Right or wrong, don’t matter
When you’re with me, sweet

Hush now, don’t explain
You’re my joy and pain
My life’s yours love
Don’t explain

Billie Holiday «One for my Baby (and one more for the road)

It’s quarter to three, there’s no one in the place
Except you and me
So set ’em’ up Joe, I got a little story
I think you should know
We’re drinking my friend, to the end
Of a brief episode
Make it one for my baby
And one more for the road
I know the routine, put another nickel
In the machine
I feel kind of bad, can’t you make the music
Easy and sad
I could tell you a lot, but it’s not
In a gentleman’s code
Make it one for my baby
And one more for the road
You’d never know it, but buddy I’m a kind of poet
And I’ve got a lot of things I’d like to say
And if I’m gloomy, please listen to me
Till it’s talked away
Well that’s how it goes, and Joe I know your gettin’
Anxious to close
Thanks for the cheer
I hope you didn’t mind
My bending your ear
But this torch that I found, It’s gotta be drowned
Or it’s gonna explode
Make it one for my baby
And one more for the road

2 thoughts on “Lady sings the blues

  1. Υπέροχη μουσική. Μόνο αυτό. Υπέροχη. Δεν ακούω τέτοια μουσική συχνά αλλά όταν τύχει κάτι τέτοιο, ξέρω ότι μέσα μου τη λατρεύω. Είναι περίεργο, δεν μπορώ να το περιγράψω… 🙂

Σχολιάστε

