Linux for housewives. XP for geeks.

Αν ήταν δυνατόν ένας τέτοιος τίτλος να μην τραβούσε την προσοχή μου. Δεν είναι τόσο για το περιεχόμενο του άρθρου στο ZDNet. Κάποιες στατιστικές, κάποιες απόψεις και οι απαραίτητες προβλέψεις. Όχι γι’ αυτά. Εξάλλου οι γνώμες και τα συμπεράσματα είναι σαν τα blogs. Οι περισσότεροι από μας έχουμε μερικά και πολλές φορές με αντιφατικό περιεχόμενο ανάλογα σε ποιόν θέλουμε να πάμε κόντρα.

Είναι ο τίτλος. Που με τη σειρά του μου έφερε στο μυαλό μια σειρά παρόμοιων τίτλων. «Το linux της γιαγιάς σας», «Το linux της μαμάς σας», «Το linux της θειάς σας».

Για την ιστορία, το άρθρο αναφέρεται στο ότι το eeepc της Asus με Linux, είναι η επιλογή των ανθρώπων με ελάχιστες γνώσεις σε υπολογιστές, όπως νοικοκυρές και μαθητές, επειδή αυτοί ψωνίζουν με μόνο κριτήριο το κόστος. Από την άλλη, η πιο ακριβή έκδοση με xp, είναι η επιλογή όσων γνωρίζουν από υπολογιστές. Τους χρήστες δηλαδή των windows.

Το ότι οι «άσχετοι» αυτοί μπορούν να χρησιμοποιούν linux, όταν τα xp-geeks δηλώνουν ότι το linux είναι δύσχρηστο, δεν το σχολιάζει το άρθρο.

Ζω και κινούμαι στο περιθώριο των χρηστών του linux. Μακριά από τα άτομα που συνήθως το γνωρίζουν ή το χρησιμοποιούν. Φοιτητές, σπουδαστές, άτομα ψαγμένα στο χώρο τον υπολογιστών, ανήσυχα πνεύματα σε σχολές όπου τα πράγματα συμβαίνουν, μαθητές που τους αρέσει να ψάχνουν, άνθρωποι στο χώρο της τεχνολογίας ή απλά άτομα που σκέφτονται. Ο μόνος κοινός τόπος για να έρθω σε επαφή με τέτοια άτομα, είναι το internet.

Και εκεί, τα πρώτα χρόνια που τριγύριζα, έμαθα θαυμαστά πράγματα. Το linux είναι δύσκολο, το linux είναι δύσχρηστο, το linux είναι για μαζόχες, το linux είναι για μουσάτα φρικιά στα υπόγεια εργαστήρια του MIT και του Berkeley. Και έπαθα ένα σοκ. Δε φταίω, δεν είχα internet να τα μάθω αυτά πριν αρχίσω να μαθαίνω linux ώστε να το αποφύγω. Ούτε μούσι έχω. Πού πάω; Από την άλλη το πήρα πάνω μου το «ψώνιο». Την είδα «hacker by the νεροχύτη with the άπλυτα πιάτα».

Και περνούσε ο καιρός και το «ψώνιο» μου το έτρεφαν στρατιές windows-boys. Eπειδή λέει δεν έκανα next, next, next, restart, βάζοντας το cdάκι, αλλά ./configure, make, sudo make install, ήμουν διάνοια. Και έφτιαχνα το παστίτσιο και τα σκεφτόμουν όλα αυτά ανακατεύοντας τη μπεσαμέλ και ένιωθα o Stallman, με ικανότητες Βέφας Αλεξιάδου, στο σώμα της Monica Bellucci. (Καλά, για τις ικανότητες της Βέφας υπερβάλω λίγο, τα άλλα ισχύουν).

Και φτάνουμε στο σήμερα και αρχίζει η κατρακύλα. Τα δεδομένα αλλάζουν. Οι νοικοκυρές, οι γιαγιάδες και οι θείτσες βάζουν linux και freeBSD. Στήνουν τον οικιακό τους server με freeNAS και πίνουν τσάι συζητώντας αν είναι πιο hot και sexy ο Mark ή ο Theo. Πάει η δόξα, πάει το μούσι, πάει και το σώμα της Bellucci.

Από την άλλη, οι πρώιμοι hackers έστηναν με τον eshopowizard τo innovator pc τους βάζοντας  windows me για τα πρώτα βήματα, μέχρι να έρθει η ώρα να κερδίσουν τον τίτλο του «geek»  και να αξίζουν να βάλουν τα xp. Οι uber-geeks βάζουν κατευθείαν vista.

Μου αρέσει να διαβάζω άρθρα που γράφονται ενώ στηρίζονται σε ταμπέλες και στεγανά (και να τα γράφω κάποιες φορές). Μου ικανοποιούν τις μαζοχιστικές μου ανάγκες. Μου αρέσει να διαβάζω και τα σχόλια των diggers πάνω σε αυτά. Περιμένω με αγωνία να καταλήξουν.

Θέλω να ξέρω αν είμαι μια «παλιο-Κατίνα» και να πάω να πλύνω κάνα πιάτο όσο κάνω compile ή αν είμαι ο Stallman στο σώμα της Bellucci.

7 thoughts on “Linux for housewives. XP for geeks.

  1. Πράγματι, ο πόλεμος των λειτουργικών έχει φτάσει στο απόγειο της επιχειρηματολογίας του. Αλλα δες το κι απ την θετική πλευρά. Αλάτι στη ζωή. Διαβάζεις επιχειρηματολογία, και δεν ασχολείσαι με αυτό καθ αυτό το θέμα αλλα με την λογοτεχνία του και την φαντασία των εμπλεκόμενων.
    Τι σκέφτηκε ο ποιητής για να περάσει τα παράθυρα ως χαι τεκ προιον.
    Αλλα η μεγάλη διαφορά τελικά δεν είναι ούτε τεχνική ούτε λογοτεχνική. Ειναι φιλοσοφική. χιχιχι

  2. Σωστά τα λες, αλλά αυτός ο συνδυασμός -που όλοι σχολιάζουν- είναι δολοφονικός!!!

    Πωπω έμπλεξες δύο πολύ ακραίες έννοιες σε μία, και έχω πετάξει segmentation fault 😛

  3. @tasosdev: Φιλοσοφίες 😛


    @ξξ
    : Νόμιζες γιατί με θυμάσαι πριν την αλλαγή :what:

    @Γιωργος Κεραμίδας: Σε περίπτωση που το φτιάξετε αυτό το patch δώστε link για download παρακαλώ :blush:

    @koki: Μη «μασάς» μικρή μου μέλισσα. Εμείς έχουμε πλούσιο εσωτερικό κόσμο.  😎

  4. Την ίδια ιδέα είχα κι εγώ για τον εαυτό μου. Επειδή στο σχολείο μου δεν τα πάνε και πολύ καλά με τους υπολογιστές, και επειδή μπορούσα να κάνω compile κανα δυο προγράμματα (και καυχιόμουν και λίγο για αυτό), την είχα δει «παλικάρι σε γκαράζ που έφερε την επανάσταση στο χώρο των PC». Όταν όμως έτρεξα Linux για πρώτη φορά και έπιασα τον εαυτό μου να κοιτάει ηλίθια την οθόνη μη γνωρίζοντας τί να κάνει, κατάλαβα οτι δεν είμαι τόσο hacker όσο πίστευα…
    υγ. Συγνώμη που χρησιμοποιώ nickname, έχω πάρει όρκο να μήν δίνω αληθινά στοιχεία στο Internet. Για δες, γράφω σε κοριτσίστικο blogplace…

    υγ.2. Εγώ έχω μούσι!!

  5. Καλώς ήρθες.  🙂
    Όλοι οι «μεγάλοι» hackers έχουμε περάσει στιγμές δύσκολες. Ξέρω κάποια που έκανε τόσο ασφαλές το σύστημά της κάποτε, που δεν μπορούσε να κάνει login ούτε ο root.  😎

    ΥΓ. Δεν είναι «κοριτσίστικο»  το βλογ. Μη σε ξεγελάει το φρεσκοφορεμένο ροζουλί θεματάκι. Φωλιά με φίδια είμαστε, απλά μεταμφιεζόμαστε σε ροζ καραμελίτσες. :secret:

Σχολιάστε

