Ο κώδικας είναι ποίηση

Δεν ξέρω να προγραμματίζω. Καθόλου. Όταν θέλω να πειράξω κώδικα, θάθελα να ήξερα αλλά νάχα μάθει αυτόματα. Στον ύπνο μου ίσως. Βαριέμαι να μάθω, αρρωσταίνω στην ιδέα να σκεφτώ μια σωστή συνάρτηση, είμαι αλλεργική ακόμα και στο να μάθω πώς μπορώ να κόψω τμήματα κώδικα, με τη μορφή σχολίων. Απλά τα διαγράφω.

Σήμερα άλλαξα εμφάνιση στο blog. Καλά και χθες είχα αλλάξει, αλλά ας μην το κάνουμε θέμα. Το καινούριο μου θέμα λοιπόν, έχει μια sidebar όπου σε tabs είχε τα πρόσφατα θέματα, σχόλια και τις ετικέτες. Τις οποίες και δεν ήθελα. Μπορούσα με τον αγαπημένο μου τρόπο, να σφάξω τον κώδικα που ήταν υπεύθυνος για τα tags από το sidebar.php και να κρατήσω τα άλλα δύο. Μου μπήκε όμως να βάλω εκεί κάτι άλλο. Ίσως τα δημοφιλή θέματα.

Τα θέμα με τα tags:

Ξέρω ότι υπάρχει widget γι αυτή τη δουλειά, ήθελα όμως να το βάλω σε tab, με κώδικα. Έτσι για να το πετύχω. Χωρίς να ξέρω ούτε μια εντολή και χωρίς να γράψω ούτε γραμμή δικό μου κώδικα. Άσχετη είπαμε. Μόνο με τη λογική, με κόψε-ράψε και τον κώδικα που υπάρχει «εκεί έξω¨. Γίνεται; Έγινε. Με το ψάξιμο να βρω πως είναι η λογική του και τι έπρεπε να πειραχτεί, την έρευνα να βρω τον κώδικα και την υλοποίηση, μου πήρε 3 ώρες.

Τα δημοφιλή από το παλιό μου θέμα:

Χρειαζόμουν μια συνάρτηση που να παίρνει τα δημοφιλή θέματα, να την καλώ στη sidebar και να μορφοποιώ την έξοδό της. Στο παλιό μου θέμα, στο footer είχε τα δημοφιλή. Πήγα λοιπόν στο footer.php και είδα πως λέγονταν η συνάρτηση που καλούσε. Κατόπιν από το functions.php του παλιού μου theme, την έκανα copy και paste στο αντίστοιχο αρχείο του νέου.

Στο αρχείο sidebar.php του νέου μου θέματος, κλωνοποίησα το μπλοκ του κώδικα που καλούσε τη συνάρτηση για τα πρόσφατα σχόλια. Έσβησα τη συνάρτηση εκείνη και απλά έκανα επικόλληση το όνομα της συνάρτησης που θα μου δίνει τα δημοφιλή θέματα. Δήλωσα και το μπλόκ του tab με ένα εμπνευσμένο όνομα αντί του κλωνοποιημένου «r-com» που αναφερόταν στα comments και έκανα μια θυσία στο δυαδικό να δουλέψει.

Αφού έσωσα αρχεία σε ότι editor έβρισκα μπροστά μου, έκανα ένα refresh στην κεντρική σελίδα του local «πειραματόζωου» blog. Τα δημοφιλή εμφανίστηκαν το ένα μετά το άλλο, σε μια ωραιότατη παράγραφο, χωρίς καμμιά μορφοποίηση. Αλλά εμφανίστηκαν.

Ώρα για επιδρομή στο style.css. Βρήκα το σημείο που μορφοποιούσε τα πρόσφατα θέματα, γιατί έτσι ήθελα να είναι και τα δημοφιλή και το έκανα copy. Paste ακριβώς από πάνω και μετονομασία της καταχώρησης από  «r-posts» που ήταν σε «r-most», το όνομα που εμπνεύστηκα για τα «most σχολιασμένα θέματα».

Ο κώδικας για τους προγραμματιστές είναι ποίηση. Για μια απλή νοικοκυρά (οι κακίες να λείπουν) είναι κοπτική ραπτική. Save και Refresh. Party time.

Το αποτέλεσμα:

ΥΓ. Μήπως δεν πάω καλά που με πήρε πάλι 4; Μήπως τόχω κάψει; Ναιιι… Burn

httpv://www.youtube.com/watch?v=pfzv3bf9-OY

8 thoughts on “Ο κώδικας είναι ποίηση

  1. Είσαι σε καλό δρόμο πάντως! Κι αν καμιά μέρα ξυπνήσεις και αποφασίσεις οτι θες να μάθεις μια γλώσσα προγραμματισμού, σου προτείνω να ξεκινήσεις απο την python! Θα την ερωτευτείς 😉

  2. η μαγεία του προγραμματισμού είναι ότι μπορείς να δώσεις το ίδιο θέμα σε 10 προγραμματιστές και να πάρεις δέκα διαφορετικές υλοποιήσεις. Αυτό και μόνο του αποδεικνυει ότι είναι καθαρά εγκεφαλική εργασία και μοιάζει αρκετά με την συγγραφή κειμένων. Εγω προγραμματίζω 20 χρόνια τώρα (όχι php) και πραγματικά ποτέ δεν μετάνιωσα να γράφω κώδικα. Είτε είναι c είτε pascal είτε c#.
    Άντε με το καλό ! ξεκίνα με το hallo world ..

  3. Το θέμα είναι μια χαρά, ωραία χρώματα (εκτός ίσως από κείνο το γαλάζιο εκεί ψηλά) αλλά δυστυχώς έβγαλες τα tags που δεν φαίνονται πια. Βέβαια μπορεί η χρησιμότητά τους να μην σ’ ενδιαφέρει. Και ναι, ο κώδικας είναι ποίηση! (για όλους) 🙂

  4. Code is poetry, εκτός αν είναι γραμμένος σε PHP οπότε είναι σαν Vogon poetry. :p

    Σίγουρα είναι αρκετά τα smileys στο δεξί μέρος?
    Νομίζω πως σου ξέφυγε το smiley που σημαίνει: «Γελάω στην νότα του C# για 3,5 δευτερόλεπτα. » όπως και το smiley που σημαίνει: «Βοήθεια, με κυνηγάνε τεράστια robot απο τον πλανήτη Μπλάξιουλον 5»
    :p

  5. serk01: τα φοβάμαι τα φιδάκια, αλλά ίσως… άμα μεγαλώσω :blaf:

    stavrosg: τι να λέμε, αφού ξέρεις… ως αύριο μπορεί να έχω βρει άλλο theme :secret:

    nkarakasis: σκεφτόμουν να ξεκινήσω με hallo pingus :scratch:

    ..::DeUCeD::..: Το theme είναι πιο εφήμερο και από της γαρδένιας τον ανθό… τα tags επανήλθαν 😉

    arcanum Κώστα με προβλημάτισες. Και γω πιστεύω ότι παίρνει λίγα ακόμα. Θα το κοιτάζω. Αν πάντως κάνεις κλικ στη λέξη +smileys μαζεύονται και έτσι μου αφήνουν χώρο για τα υπόλοιπα 37 απαραίτητα widgets μου :cheer:

  6. Ειρήνη μπορεί ο χρόνος να μη μου το επέτρεψε να σου το πω τόσο καιρό, αλλά συγχαρητήρια για το blog. 🙂

    Και μπράβο για τον κώδικα. Όλοι έτσι ξεκινήσαμε τα πρώτα μας βήματα. Αρχικά πειράζοντας δείγματα έτοιμου κώδικα και μετά αρχίσαμε να γράφουμε δικό μας.

    Επειδή σε θέματα WordPress έχω κάνει διατριβή, μπορείς να ζητάς ότι βοήθεια θέλεις.

    Welcome to the programing world!

Σχολιάστε

