Χρησιμοποιώντας Gnome σε μικρές οθόνες

Η πληθυσμιακή έκρηξη των netbooks σε συνδιασμό με τις προσιτές τιμές τους, δημιούργησαν μια σειρά από νέες συνθήκες, τις οποίες πρέπει να συνηθίσουμε. Οι τεράστιες οθόνες, τα άνετα πληκτρολόγια και τα αμέτρητα ανοιχτά παράθυρα, αποτελούν παρελθόν.

Πρέπει να συνηθίσουμε σε μικροσκοπικά πληκτρολόγια, στις απαραίτητες ανοιχτές εφαρμογές, στις καλύτερες ρυθμίσεις για οικονομία χώρου και στην εκμετάλευση του κάθε τετραγωνικού εκατοστού της οθόνης μας. Ίσως ακόμα να πρέπει να συνηθίσουμε και ένα διαφορετικό περιβάλλον.

Μα εγώ έχω βολευτεί το gnome. Μου αρέσει το περιβάλλον του, το έχω συνηθίσει και αισθάνομαι σε αυτό πραγματικά /home. Άσε που μου αρέσει να με θεωρεί ο Linus λίγο χαζούλα. Έτσι, μπορεί για χρόνια να πάθαινα νευρικό κλωνισμό μακριά από τον konqi, μπορεί για κάτι φεγγάρια το ποντικάκι του xfce να μου κρατούσε συντροφιά, αλλά τώρα θέλω gnome και αυτό πρέπει να χωρέσει στα 1024×600 pixels της οθόνης μου.

Παρακάτω είναι μερικές από τις αλλαγές που έκανα, για να έχω τις περισσότερες δυνατές πληροφορίες, σε όσο γίνεται λιγότερο χώρο και να εξακολουθεί το περιβάλλον να μου αρέσει. Κάποια από τα παρακάτω τα βρήκα εδώ και κάποια μου βγήκαν στην πράξη με ψάξιμο.

  • System->Preferences->Appearance->Fonts->Details: τιμή για resolution 90 ή όποια άλλη σας βολεύει.
  • System->Preferences->Appearance->Fonts: ρύθμιση όλων των γραμματοσειρών σε μέγεθος 9
  • System > Preferences > Keyboard Shortcuts > Window Management > Toggle Fullscreen Mode: βάζουμε Alt+F11 ή ότι άλλο θέλουμε, ώστε να μπορούμε να γυρίζουμε την εφαρμογή που χρησιμοποιούμε σε full screen mode. Με την χρήση του compiz ταυτόχρονα, μπορεί να παρατηρήσουμε τρεμοπαίξιμο της οθόνης. Για να το αποφύγουμε, κάνουμε εγκατάσταση την εφαρμογή για ρυθμίσεις του compiz: sudo apt-get install compizconfig-settings-manager και από: System->Advanced Desktop Effects Settings->General Settings ξετσεκάρουμε την επιλογή Unredirect Fullscreen Windows.
  • Χρήση compact GTK θεμάτων.
  • Κατάργηση του κάτω panel και αντικατάσταση από κάποιο dock, όπως ο Avant Window Navigator, όπου μπορούμε να έχουμε μια σειρά από applets και συντομεύσεις εφαρμογών. Εκεί επίσης θα βρίσκονται και όσες εφαρμογές έχουμε ανοιχτές. Βολικές βρήκα τις ρυθμίσεις Auto hide bar when not in use και Keep below maximized windows when not in use από τον Awn Manager που βρίσκεται στο System->Preferences.
  • Χρήσιμη είναι επίσης η δυνατότητα του Firefox να δείχνει σελίδες σε full screen mode με το πλήκτρο F11.

Ρυθμίσεις awn manager και firefox full screen mode

Με τις παραπάνω αλλαγές και ρυθμίσεις, μπορώ να χρησιμοποιώ το gnome σχεδόν όπως είχα συνηθίσει σε μεγαλύτερες οθόνες. Βέβαια όταν πήγα να αλλάξω το θέμα της οθόνης του login δεν κατάφερα να έχω όλο το παράθυρο στην οθόνη. Θέμα όμως άλλαξα με τη χρήση του tab και υπολογίζοντας πότε θα είναι το focus εκεί που πρέπει, ώστε να πατήσω enter.

Είμαι σίγουρη πως με τον καιρό θα δημιουργηθούν εφαρμογές έχοντας στο νου την οικονομία χώρου και οδηγοί με tips και tricks που θα μας βοηθήσουν να είμαστε πιο άνετα με λιγότερο χώρο. Ως τότε, η καθημερινή χρήση θα επιβάλει τις καλύτερες ρυθμίσεις για τον καθένα μας.

9 thoughts on “Χρησιμοποιώντας Gnome σε μικρές οθόνες

  1. Άν δεν σου χωράει κάποιο παράθυρο ρυθμίσεων στην οθόνη, συνήθως με πατημένο το αριστερό alt μπορείς να το «πιάσεις» από οπουδήποτε και να το ανεβάσεις λίγο παραπάνω (κρύβοντας τη μπάρα τίτλου στη πορεία)

  2. Σίμο ευχαριστώ. 🙂
    Βρήκα σχετικά με τη γραμματοσειρά, την κατέβασα και ήδη τη χρησιμοποιώ.

    Σταύρο με τον τρόπο που λες πήγαινει οπουδήποτε εκτός οθόνης, αλλά όχι πάνω. Κόντεψε να με τρελλάνει χθες. Το panel τοίχος. Έσπαγα το κεφάλι μου να θυμηθώ αν πήγαινε άλλες φορές αλλά… καταραμένο Αλτσχάιμερ. Αφού το λες και συ όμως, θα δω τα settings του panel στον gconf-editor και στα compiz settings. Μάλλον κάτι μου ξεφεύγει. :scratch:

    ΥΓ. Η εγκατάσταση των γραμματοσειρών στο gnome γίνεται πια με νέο τρόπο:

    Φτιάχνουμε, αν δεν υπάρχει, μέσα στο home μας τον κρυφό φάκελο .fonts και προσθέτουμε εκεί μέσα τις γραμματοσειρές που θέλουμε. Τις επιλέγουμε κανονικά από το: System->Preferences->Appearance->Fonts

  3. @koki: Και στα δικά σου μικρό μου πόνυ και μην κάνεις έτσι. Εσύ έχεις τα νιάτα σου και την ομορφιά σου. (Λεφτά δε λέω γιατί κυκλοφορεί εδώ μέσα ένας προικοθήρας :secret: )

    Thanx Άρη. 🙂
    Το κοίταξα και έτσι είναι τσεκαρισμένο.

    Λοιπόν δουλεύει αλλά με «τρόπο». Αν πάω με Alt+Κουμπί 1 δεν πάει. Αν όμως πατήσω με το ποντίκι απλά πάνω στη μπάρα τίτλου και την περάσω ελάχιστα κάτω από το panel ή αν δεν πετύχω το σωστό σημείο, απλά μεγαλώσω προς τα πάνω το παράθυρο, μετά με το συνδιασμό πάει πάνω μια χαρά. Με το συνδιασμό από οπουδήποτε στο παράθυρο, αν δεν έχω βάλει πρώτα το παραθυράκι με τρόπο κάτω από το πανελάκι-χαλάκι, δεν βλέπω προκοπή. :fool:

    Αφού γίνεται όμως είμαι  εντάξει. Δεν χρειάζεται συχνά.

Σχολιάστε

