Σαλάτα Msi wind με FreeBSD σε MiniSD

Τα απογεύματα της Κυριακής είναι κάπως. Έτσι τα θυμάμαι από την εποχή του σχολείου και όλα τα χρόνια που ακολούθησαν. Τα μόνα απογεύματα που δεν ήταν κάπως και ήταν αλλιώς, ήταν αυτά που κάτι είχε αιχμαλωτίσει τη σκέψη μου ολοκληρωτικά. Αυτό το κυριακάτικο απόγευμα ήταν από τα αλλιώς.

Δε μου αρέσει να πηγαίνουν χαμένα πράγματα που αγοράζω. Έχω αυτή την παραξενιά. Αν κάτι αντέχω οικονομικά να το πάρω και το χρησιμοποιώ, δεν το σκέφτομαι. Αν όμως πάει χαμένο και άχρηστο, τότε με ενοχλεί ακόμα και αν έχει μηδενική αξία.

Μου είχε ξεμείνει μια MiniSD καρτούλα στα 2GB. Προχθές όπως συμμάζευα τη βρήκα και χωρίς να το πολυσκεφτώ, την έβαλα αφηρημένα στην υποδοχή του wind. Με το που άνοιξε ο file manager με τα περιεχόμενα της κάρτας, το μυαλό μου άρχισε να ψάχνει με μανία πιθανές χρήσεις. Η πιο ενδιαφέρουσα σκέψη ήταν ένα τρίτο λειτουργικό εγκατεστημένο σε αυτή.

Η επιλογή ήταν εύκολη, αλλά η υλοποίηση όχι και τόσο, μιας και δεν έχω τις απαραίτητες γνώσεις ή εμπειρία γι αυτό που ήθελα να κάνω. Το FreeBSD το τριγυρνάω καιρό και ήταν το πρώτο που μου ήρθε στο μυαλό. Το σχέδιο ήταν να γίνει εγκατάσταση στην κάρτα και να το χρησιμοποιώ επιλέγοντάς τη από το BIOS.

Το θετικό είναι ότι έτσι δεν μπλέκω με partitioning, ούτε με boot managers. Το αρνητικό ότι δεν είμαι ειδική να στήνω FreeBSD και κυρίως δεν έχω ξανακάνει εγκατάστασή του σε εξωτερικό, αποθηκευτικό μέσο. Η έρευνα έδωσε διάφορες λύσεις, με πιο ενδιαφέρουσες τις παρακάτω:

  • Οδηγίες για εγκατάσταση FreeBSD σε usb, μέσα από FreeBSD όμως. Η λύση που σκέφτηκα γι αυτό, ήταν να το κάνω μέσα από το live cd του FreeSBIE ή μέσα από το PcBSD.
  • Έτοιμο image για εγκατάσταση σε usb, με παλιά όμως έκδοση FreeBSD.

Για να δω όσο πιο γρήγορα γίνονταν αν θα δούλευε αυτό που είχα στο μυαλό μου, κατέβασα το image και με dd το πέρασα στην κάρτα. Ο στόχος ήταν να ξεκινήσει το λειτουργικό και κατόπιν μέσα από το sysinstall να κάνω αναβάθμιση. Όντως έγινε κανονικά boot, αλλά το όλο εγχείρημα σκόνταψε στην έλλειψη δικτύου.

Η ethernet κάρτα δε δουλεύει στις παλιότερες εκδόσεις του λειτουργικού και έτσι θα πρέπει να καταφύγω στη χειροκίνητη εγκατάσταση της τελευταίας έκδοσης στην κάρτα. Μια διαδικασία που αν και θα προτιμούσα να την αποφύγω, θα έχει ενδιαφέρον και θα με μάθει πράγματα. Έτσι μπαίνει στο πρόγραμμα για το άμεσο μέλλον.

Βέβαια υπάρχει και αυτό εδώ στα υπόψη. Επιτυχημένη εγκατάσταση openBSD σε wind, με κάρτα ασύρματου δικτύου ίδια με τη δική μου και με αναφορά ότι το πρόβλημα της ενσύρματης έχει και εκεί λυθεί.

Αυτή η καρτούλα δεν πρόκειται με τίποτα να πάει χαμένη. :yes:

5 thoughts on “Σαλάτα Msi wind με FreeBSD σε MiniSD

  1. . o O ( Γιούπι!!! Την έψησα κι αυτήν στο τέλος 😀 )

    Κι εγώ είχα πρόβλημα με τις Realtek κάρτες. Ο τελικός σκοπός ήταν να βάλω 8.0-CURRENT βέβαια, οπότε έκανα boot με ένα bootonly.iso snapshot CD-ROM από το ftp://ftp.freebsd.org:

    ftp://ftp.freebsd.org/pub/FreeBSD/snapshots/

    Το τελευταίο είναι το «200810» αλλά μην χρησιμοποιήσεις το 8.0-CURRENT για «σοβαρή» δουλειά… τουλάχιστον όχι πριν σε πείσουμε να γίνεις *και* FreeBSD developer.

    Από την άλλη, αν βαριέσαι να κατεβάζεις packages μετά το βασικό installation, το 200810 snapshot έχει και «dvd1» image, με όλα τα άλλα πακεταρισμένα μαζί. Αυτό προβλέπεται να έχει τρελή ζήτηση μόλις το 8.0-CURRENT πάψει να είναι experimental branch και γίνει 8.0-RELEASE 🙂

  2. Κατέβασα το απαραίτητο υλικό. Άντε να δούμε τώρα τι το κάνουμε. Από την πρώτη φορά που δοκίμασα freeBSD, πάνω από 5 χρόνια τώρα, ως σήμερα, μου φαίνεται ότι αυτό το sysinstall παραμένει ίδιο και δε λέει με τίποτα να γίνει φιλικό προς την άσχετη.

    Ναι ξέρω, είναι φιλικό αλλά δεν τόχω γνωρίσει ή είναι φιλικό αλλά διαλέγει τους φίλους του.

    stav παράλληλα με το linux, όλα αυτά τα χρόνια, με «τρώει» και μένα το FBSD. Δεν ξέρω γιατί, αλλά με φτιάχνει η ιδέα ενός τέτοιου συστήματος, ειδικά για το στήσιμο και τη συντήρηση. Άσε που είμαι σίγουρη ότι αν στηθεί σωστά ένα τέτοιο σύστημα σε αυτά τα μικρά και ρυθμιστεί κατάλληλα, θα είναι αχτύπητο σύνολο.

    Είμαι σίγουρη ότι κάποια στιγμή θα το καταφέρω. Το κακό είναι ότι ως τώρα έχω περάσει διάφορα με αυτό, με αποτέλεσμα να μην τολμάω να το βάλω σε δίσκο με τα συνηθισμένα μου 3-4 λειτουργικά και δε γίνεται να του έχω ξεχωριστό υπολογιστή. Κόβω το χέρι μου όταν πάω να κόψω τις …φέτες. 😛

    Επίσης είναι το μόνο λειτουργικό που όταν πιστεύω ότι τελείωσα την εγκατάσταση, δεν είναι και σίγουρο. Μερικές φορές το πετυχαίνω με τη δεύτερη, τρίτη και ας μου φαίνεται ότι κάνω τα ίδια. :blaf:

    Ξέρω βέβαια γιατί συμβαίνει αυτό. Η διαδικασία μου είναι άγνωστη, την έχω κάνει μόνο 2-3 φορές και αυτές έχοντας επικαλεσθεί το …κληρονομικό μου χάρισμα. Πρέπει να πάρω απόφαση και να κάνω αυτό που λέω να κάνουν οι άλλοι. Να RTFM το ρημαδοHandbook επιτέλους. :lookaround:

  3. Επίσης είναι το μόνο λειτουργικό που όταν πιστεύω ότι τελείωσα την εγκατάσταση, δεν είναι και σίγουρο. Μερικές φορές το πετυχαίνω με τη δεύτερη, τρίτη και ας μου φαίνεται ότι κάνω τα ίδια.

    Με το sysinstall θα σε βοηθήσει πολύ το κεφάλαιο «Εγκαθιστώντας το FreeBSD» από το Ελληνικό Εγχειρίδιο του FreeBSD.

    Επίσης, αν μπερδευτείς κάπου και χρειαστείς βοήθεια με την εγκατάσταση ή μετά την εγκατάσταση, στείλε ένα email στο keramida (at) freesd.org.

Σχολιάστε

