Ένας χρόνος

Κάπου αυτές τις μέρες, ίσως σήμερα, κλείνω ένα χρόνο online. Ούτε κρύο, ούτε ζέστη. Δεν μπορώ να πω ότι βρήκα το χώρο μου στην ιντερνετική κοινότητα ή τίποτα τέτοιο. Γενικά με τις κοινότητες δεν τα πάω καλά. Είμαι μοναχικό άτομο.

Όχι ότι δεν κάνω κατά καιρούς προσπάθειες να συμμετέχω, αλλά να, όσο πιο μέσα μπαίνω σε μια κοινότητα, τόσο πιο απομονωμένη με νιώθω. Αρνούμαι να γίνω κομμάτι της. Ίσως γιατί δεν βρήκα κάτι που να μου ταιριάζει τόσο πολύ που να αφεθώ. Γενικά αυτό το διάστημα είμαι στο ψάξιμο. Κοιτώντας προς τα πίσω βλέπω πως κάθε δέκα χρόνια περίπου, φέρνω τη ζωή μου ανάποδα.

Αλλάζω τόπους, ανθρώπους, συνήθειες, δουλειές και ξεκινάω κάτι εντελώς καινούριο. Η τελευταία όμως δεκαετία πρόσθεσε καταστάσεις που δεν εξαφανίζονται μπαίνοντας σε ένα τρένο με ένα σακίδιο. Χρειάζομαι μια δραματική αλλαγή που δε θα επηρεάσει το χώρο. Το ψάχνω, ψάχνομαι γενικά. Πέτρα που δεν κυλάει γεμίζει μούχλα.

Νιώθω τις επιλογές να χορεύουν μπροστά μου. Μετράω χαρές και απογοητεύσεις. Ανθρώπους που με ξάφνιασαν με αυτό που ήταν και άλλους που επιβεβαίωσαν ότι είναι πιο δύσκολο να διαθέτεις αυτό το @ν@τομικό μέλος, παρά να είσαι. Καιρός να αφήσω (ξανά) πίσω μου ότι με βαραίνει αλλιώς δεν πρόκειται να πάω μακριά.

Καμπή δεκαετίας και τέλος εποχής και για το linux; Δεν ξέρω. Είμαι απογοητευμένη αυτή την εποχή από την κατάσταση. Από τα άτομα που εμπλέκονται πια. Ίσως να ήταν έτσι πάντα και να μην το πρόσεχα. Ο Σταύρος λέει ότι έτσι ήταν. Μπορεί. Τα πρώτα χρόνια ήμουν πολύ απασχολημένη να μάθω και δεν έβλεπα μάλλον την καφρίλα. Τώρα όμως τα μάτια μου ξεχειλίζουν.

Ορδές νέων ανθρώπων με 2-3, το πολύ 4 χρόνια στο linux, μιλούν γι αυτό λες και τους ανήκει. Μου δώσαν χθες ένα link όπου ένας τύπος ξεφτίλιζε το debian και τους χρήστες του. Υποτίθεται το υπερασπίζονταν αλλά έβγαζε τόσο χουλιγκανισμό που λυπήθηκα. Το debian σα διανομή το σέβομαι και οι χρήστες του που γνώριζα και γνωρίζω, είναι άτομα που τα εκτιμώ και χαιρόμουν που βρίσκονταν σε αυτό το χώρο.

Και τώρα αυτό. Απογοήτευση. Δηλώσεις του στυλ: «Εμείς στο Debian δε θέλουμε χρήστες από «αυτή» τη διανομή».  Ποιοί είναι «αυτοί» στο Debian; Είναι επίσημη θέση αυτό; Και ποιοί ακριβώς είναι οι χρήστες που δε θέλουν; Όλοι οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν ένα λειτουργικό ή μια διανομή; Είναι «αυτοί» στο debian και οι άλλοι όλοι είναι ένα πράμα; Στο σπίτι μου είμαστε 4 άτομα που χρησιμοποιούμε λιγότερο ή περισσότερο μια διανομή και είμαστε 3 διαφορετικά είδη χρηστών. Ποιό είδος δεν κάνει; Όλα; Κάτι δεν πάει καλά. Ίσως πρέπει να το σκεφτούν αυτό «εκείνοι» στο debian.

Τις τελευταίες μέρες σκέφτομαι τη φωτογραφία. Χρειάστηκε να καταστραφεί η μηχανή μου για να σκεφτώ ότι μου λείπει. Κλασσική αντίδραση. Είναι σαν το σύντροφο που είναι πάντα δίπλα μας, τον θεωρούμε δεδομένο και δεν ασχολούμαστε  και ξαφνικά χάνεται και χάνουμε τον κόσμο. Ο ξουξού στέλνει link με «κομμάτια» που έρχονται και προτείνει να περιμένω. Αχ δυσκολεύομαι να περιμένω και ας ξέρω ότι μπορεί να «χάσω». Τουλάχιστον χάνω συνειδητά κάνοντας επιλογή να κινηθώ τώρα και δεν κοιτάω μετά τι θα μπορούσα να έχω.

Γίνονται και άλλα. Πολλά. Σκέφτομαι ταξίδια. Τα μακρινά δεν παίζουν εξ ορισμού αυτή την εποχή και για πολλές ακόμα. Ίσως όμως κάνω άλλα. Δεν ξέρω, θα δείξει. Στο μεταξύ χαλαρώνω και απολαμβάνω τη θέση μου κάτω από τα αστέρια, νιώθοντας κάτι σημαντικό να με τριγυρίζει. Κάτι που βρίσκεται έξω από το οπτικό μου πεδίο αλλά το νιώθω εκεί. Έτοιμο να μου επιτεθεί. Είμαι έτοιμη.

The story so far…

18 thoughts on “Ένας χρόνος

  1. α. Σε κοινότητες/ομάδες που δεν χρειάζονται κάποια προσόντα για να γίνεις μέλος (χωρίς αυτό να είναι απόλυτο μια και τα προσόντα/ειδικότητες δεν σε κάνουν πιο έξυπνο) είναι φυσιολογικότατο οτι θα εισέλθουν και βλάκες

    β. Η μαλακία είναι τσάμπα (και ειδικότερα στα interνετζζζ)

    γ. Χρησιμοποιούμε οτι μας βολεύει και όπως μας βολεύει .&- (αμα το γυρίσεις σε Mac θα κάνω βουντού και θα σε βρούν χίλια κακά :shifty: )

    δ. Λίγο σου είπα να περιμένεις να δείς τι θα γίνει. Δεν σου είπα να περιμένεις χρόνια :rtfm:

    • @jj,
      δεν είπα μικρό ανόητο ότι θα παρατήσω το linux. 😛
      Απλά θάθελα να είχε λιγότερους :whatever: από αλλού, αλλά αυτό δεν γίνεται.

      Δε μπορώ να περιμένω ξξ, είμαι νέα και κάνω παρορμητικές κινήσεις. :what:
      (άσε που με την κρίση που έχει πέσει αν δεν κινηθώ αστραπιαία βλέπω τη μηχανή να γίνεται καγκουροεξάρτημα σε κάνα αυτοκίνητο :secret: )

  2. Για να πω την αλήθεια και μένα από οργανομένες ομάδες διανομών δεν έχω και την καλύτερη γεύση. Τους γράφω όμως καταλλήλως και συνεχίζω (συνήθως) μόνος μου. Ειρήνη, σκέφτηκες να πιάσεις κανένα νέο χόμπυ? Έτσι, για αλλαγή. Ξεκίνα ένα ενυδρείο. Είναι υπέροχο χόμπυ, ομορφαίνει το χώρο σου, και σύμφωνα με τους επιστήμονες το να κοιτάς ψάρια να κολυμπάνε ρίχνει και την πίεση (έτσι για την ιστορία :P).

    nikhatzi’s last blog post..Επιτέλους!

    • @nikhatzi,
      δεν είμαι του …εξαρτημένου νικ. Με πιάνει ένα κάτι αν έχω ευθύνη ζωής άλλων πλασμάτων. Αρκετά όσα έχω και περιμένω να την κάνουν. Άσε που είμαι υποτασική. Θες να μείνω μπροστά σε καμμιά γυάλα; :fish: :harhar:

  3. Αυτό είναι το λάθος!
    Όταν μέσα σε μια κοινωνική ομάδα/παρέα/κοινότητα ή ακόμα και διανομή linux υπάρχουν μαλάκες (αναπόφευκτο), αντί να κάνουμε αυτούς πέρα οι υπόλοιποι «υγιείς» (λέμε τώρα :-P), την κάνουμε εμείς!!

    Αν παραμείνουμε ( ή τουλάχιστον αισθανόμαστε in) σε αυτό το community, τότε δεν μπορεί.. κάτι θα βγει!

    [άσχετο με την δημοσίευση]
    Fog, αν και σε διαβάζω αρκετούς μήνες, πρώτη φορά κάνω σχόλιο.
    Έχω να πω πως αυτό το blog, το ΓΟΥΣΤΑΡΩ ΤΡΕΛΑ!
    Γράφεις πολύ όμορφα και τα θέματα σου δεν μένουν μόνο στα pc, ή μόνο στον χαβαλέ ή μόνο στην σοβαρή κουβεντούλα, τα συνδυάζει όλα!
    [/άσχετου]

    btw είμαι κι εγώ ένα debian boy! 😛

    • @chr1stos,
      Συμφωνώ πως δεν πρέπει τη βλακεία των ατόμων που βρίσκονται (τυχαία ή μη) σε ένα χώρο, να τη χρεώνεται ο χώρος. Τουλάχιστον έτσι πρέπει να γίνεται. Δεν παύει όμως να είναι απογοητευτικό. ‘Iσως βέβαια και αυτά τα άτομα, όταν περάσουν την «οργισμένη» τους φάση να δουν τη μεγαλύτερη εικόνα και όχι το δάχτυλο. Έστω αυτά που διαθέτουν την απαρραίτητη επεξεργαστική ισχύ στον εγκέφαλο.

      [ως προς το άσχετο]
      Ευχαριστώ debian boy (στη μάνα σου το είπες? :harhar: ).
      Το blog αναπόφευκτα έχει κάτι από την απόλυτα ισορροπημένη και φυσιολογική προσωπικότητά μου. Συνδιάζει βουνό και θάλασσα και άλλα πολλά που δεν θα αναφέρω γιατί συνδιάζω και μετριοφροσύνη σε αυτό τον λιτό και υπέροχο συνδιασμό. :whistle:

  4. Τα άτομα από τα οποία απογοητεύεσαι δεν αντιπροσωπεύουν τίποτα πέρα από τον εαυτό τους (το χαρακτήρα τους). Μπορεί όταν μαζευτούν κάμποσοι με κοινές (για τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή) πεποιθήσεις να μοιάζουν με κοινότητα, αλλά δεν είναι. Το γεγονός ότι είναι (αυτή την εποχή) και χρήστες Linux ουδόλως βαραίνει το ίδιο το Linux ή το χώρο του ανοικτού/ελεύθερου λογισμικού γενικότερα.

    Οι τεχνολογικές κοινότητες έχουν συγκεκριμένους στόχους και επιδιώξεις. Αναπόφευκτα δημιουργούνται και παρέες (με την καλή έννοια) ή κλίκες (με την κακή έννοια) και η αίσθηση της οντότητας που προσφέρει η ένταξη σε μια ομάδα ενδυναμώνει και τις θετικές/δημιουργικές και τις αρνητικές/κουτσομπολίστικες τάσεις.

    Γιατί να δίνουμε μάχες για έναν πόλεμο που δεν υφίσταται; Κάθε φορά που πέφτω στην παγίδα να επηρεαστώ (έστω και στιγμιαία) από την ανοησία κάποιου που λέει-ότι-λέει γιατί δεν έχει κάτι καλύτερο να πει, σκέφτομαι πόσο σπουδαία πράγματα έχει πετύχει το Debian Project* όλα αυτά τα χρόνια και αυτομάτως οι ανοησίες παίρνουν τη θέση που τους αξίζει. Τόσο απλά.. :yes:

    * Μια και αυτό αναφέρθηκε.

    ΥΓ: Στο μυαλό μου πάντως έμειναν εντυπωμένες οι τελευταίες προτάσεις! 😦

    • @NdC,
      Συμφωνώ σε όλα όσα λες. Δεν τα «πήρα» τόσο για το ότι υπάρχει ένα «μίσος» για τη μια ή την άλλη διανομή. Αλλά γιατί αυτό το προσωπικό τους «μίσος» το «φορτώνουν» στη διανομή που υποστηρίξουν.

      Τα άτομα που μιλάνε σε προσωπικό επίπεδο μπορεί να λένε ότι θέλουν. Είναι δικαίωμά τους και υποχρέωσή μας να μπορούν να το κάνουν. Αυτό κάνω και γω εξάλλου.

      Όταν όμως ακούω να εκφράζονται προσωπικές μικρότητες σε στυλ: «εμείς στην τάδε διανομή»… Ώπα… Ποιοί εσείς? The elders of the Internet;

      Mην τα «φορτώνεις» λοιπόν στη διανομή σου γιατί η συγκεκριμένη υπήρχε και πρόσφερε στο χώρο του ελεύθερου λογισμικού όταν εσύ φορούσες πάνες. Και προσφέρει ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΘΕΛΕΙ να χρησιμοποιήσει το λειτουργικό χωρίς να ζητάει πιστοποιητικό κοινωνικών, ούτε «πρώην λειτουργικών», φρονημάτων.

      Άσχετο:
      Δοκίμασα χθες το ολοκαίνουριο knoppix 6 (adriane) και για άλλη μια φορά έπαθα με την ταχύτητα και την ευκολία αναγνώρισης συσκευών. Ακόμα πιο ελαφρύ, χρησιμοποιεί LXDE για γραφικό περιβάλλον και με ενσωματωμένο εργαλείο για να μπει σε usb flash. Φτιαγμένο ξανά από τη βάση ώστε να έχει μια σειρά ευκολιών και να «πατάει» με απόλυτη συμβατότητα στο Lenny. (oh yes debian boys… σας μόλυνα τη διανομή :harhar: )

      Μια χαρά επιλογή για λειτουργικό on the road.

  5. Οι τρόμπ@#&$^%, err, οι βλάκες υπάρχουν παντού. Είμαι, επίσης, σίγουρος ότι από όλο τον κόσμο που εγώ έχω συναντήσει online, υπάρχει ένα μη κενό υποσύνολο το οποίο είναι ακράδαντα πεπεισμένο ότι εγώ είμαι ένας από τους τρόμπ@#&$^%, err, τους βλάκες.

    Δεν είναι ιδιαίτερα ευχάριστο που και στις online κοινότητες έχουμε να αντιμετωπίσουμε τα ίδια φαινόμενα που βλέπουμε και στον έξω κόσμο, αλλά μάλλον είναι αναμενόμενο, λογικό και το ίδιο συνηθισμένο με τον «έξω» κόσμο.

    Οπότε μη σκας 🙂

    Giorgos Keramidas’s last blog post..Emacs 23.0.90 pretest in FreeBSD Ports

    • @Giorgos Keramidas,
      με το που έφτασα στο σημείο που λέει: «υπάρχει ένα μη κενό υποσύνολο», το κείμενο θόλωσε και έχασε την σπουδαιότητά του. Ένα μόνο πράγμα κυριάρχησε στη σκέψη μου.
      Τελικά εσείς οι πρακτικο – μαθηματικο – τεχνολογικο – προγραμματιστές είστε ολοκληρωτικά και αμετάκλητα καμμένοι.
      Ευχαριστώ τον Δυαδικό που με προστάτεψε και δεν έγινα σαν εσάς. :harhar:

Σχολιάστε

