Όταν δεν μπορεί η μηχανή πρέπει να αλλάζει η οπτική

Ίσως με μια πρώτη ματιά ο τίτλος να φαίνεται αποτυχία αλλά οι «παλιοί» ίσως θυμηθούν το αντίστοιχο με την Τασία και τη φαντασία και να δικαιολογήσουν την… έμπνευση.

Βρέθηκα λοιπόν κάμποσες ώρες μακριά από την Αθήνα. Στα μέρη μου, μερικά χιλιόμετρα έξω από τη Λαμία, η άνοιξη δεν έχει έρθει ακόμη με τον τρόπο που το κάνει συνήθως εκεί, αλλά πλησιάζει. Βρήκα λοιπόν ευκαιρία να παίζω με το καινούριο μου παιχνιδάκι.

Η αλήθεια είναι πως για να κάνω, χωρίς αλχημείες, αυτά που μου αρέσουν, χρειάζομαι dslr και φωτεινό φακό. Η μεγαλύτερη αλήθεια όμως είναι, πως όσα χρόνια βοηθούσα στο παρελθόν σπουδαστές σχολών φωτογραφίας, ημι-επαγγελματίες φωτογράφους και ερασιτέχνες, να προμηθευτούν τον εξοπλισμό τους, έμαθα καλά ένα πράγμα.

under my skin

Τα περισσότερα εξαρτήματα και τις περισσότερες μηχανές έχουν οι χωρίς έμπνευση, γνώση και μάτι, ερασιτέχνες. Αυτοί θα τα σκάσουν για όλο και καλύτερες μηχανές, για όλο και περισσότερους φακούς. Στο μυαλό τους φταίει πάντα ο εξοπλισμός που τραβάνε τόσο ανούσιες φωτογραφίες. Το ότι το μάτι «βλέπει» ότι θα αρκούσε και θα περίσσευε μια compact, δεν τους περνάει από το μυαλό.

stonecold

Έτσι προσπαθώ να αποφεύγω την παγίδα που γνωρίζω καλά και να κάνω αυτό που υποτίθεται είναι η ουσία. Η φωτογραφία η ίδια και το πόσο καλά ή όχι περνάω, όταν προσπαθώ να ελέγξω το παιχνίδι του φωτός με τα αντικείμενα. Αφού ξέρω λοιπόν τι θέλω, η πρόκληση είναι να το πετύχω με μια μηχανή που δεν προορίζεται για τέτοια πράγματα. Είναι ας πούμε «ακατάλληλη». Έχει μια πρόκληση το να μπορείς να την κάνεις κατάλληλη, έστω και με προϋποθέσεις και δεν έχω καλύτερο από τις προκλήσεις.

Πώς να το κάνουμε; Η γνώση του τρόπου να ξεπεραστούν τεχνικές δυσκολίες και να επεκταθούν τα όρια των δυνατοτήτων της μηχανής, μου έδωσε μεγάλη ευχαρίστηση. Και αυτή είναι η ουσία τελικά. Να περνάς καλά με αυτό που κάνεις και να αποφύγεις αυτό που ξέρεις ότι είναι χωρίς ουσία και λάθος. Η κατανάλωση με σκοπό να καλυφθεί η ανεπάρκεια. Δε λέω ότι δε θάθελα να τα πάρω όλα. ‘Οοοοοχι αυτό. Και βέβαια θάθελα. Λέω πως ξέρω ότι δε θα μου έδιναν έμπνευση, μάτι ή θα με έκαναν καλύτερη φωτογράφο.

remember tomorrow

Δεν είμαι επαγγελματίας εξάλλου, ούτε καν καλλιτέχνης. Δε βλέπω αρμονίες, συνθέσεις και χρώματα. Πλησιάζω τα πράγματα τεχνικά. Βλέπω νούμερα, διαφράγματα, ταχύτητες, αποστάσεις και βάθη πεδίου. Το να τα ελέγχω και να παίρνω αυτό που θέλω, ειδικά με ένα μηχάνημα που δεν είναι φτιαγμένο να δουλεύει εκεί που το θέλω εγώ, μου φέρνει ένα χαμόγελο μέχρι τα αυτιά.

13 thoughts on “Όταν δεν μπορεί η μηχανή πρέπει να αλλάζει η οπτική

  1. την πρώτη την έκανα wallpaper 😛

    και το τραγούδι της ημέρας (πρέπει να έχει ξαναμπεί αλλά είναι σχετικό με το θέμα και cult classic)

    httpv://www.youtube.com/watch?v=mCn9z93maMo

    • @jj,
      Ουάου, να το άτομο που ξέρει να εκτιμά τα αριστουργήματα που θα μείνουν στην ιστορία 😎
      Kαι γω την έχω σε ένα λειτουργικό wallie αλλά σε μένα τα wallia δεν κάνουν καριέρα 😛

      Όσο για το …song of the day… από την ίδια σελίδα στα …related, λέω να ακούσω το «kai me pianoun ta klammata». Αυτό μου βγάζουν οι επιλογές σου. :harhar:

  2. Πολύ ωραίες φωτογραφίες,βασικά ξεχώρισα τη δεύτερη που μου άρεσε πάρα πολύ! Αντε αυτό το εξάμηνο έχω μάθημα «Εισαγωγή στη φωτογραφία»! να δω πότε θα βγάζω και εγώ τετοιες ωραίες φωτο! 🙂

  3. Πολυ καλη η τακτικη σου, μ’αρεσεις.
    Περιμενω κιαλλη εμβαθυνση στις δυνατοτητες και χαρακτηριστικα της μηχανης σου, καθως την ανακαλυπτεις πιεζοντας την να αποδωσει.

    Επισης θα κανεις ωραια πορτραίτα, βγες παρεα μαζι της να πιεις κι ενα καφε!

    Καλησπέρες

    • @TSiRKO,
      χμμμ πρόσφατα έβλεπα φωτογραφίες από κει. Ένα δικό μου άτομο επισκέφθηκε τα μέρη και μάλιστα μου είπε πως είναι σχετικά απόμερα γιατί …κάνετε πολύ θόρυβο 😛

      Φοβερά ενδιαφέρουσα σχολή. Σου εύχομαι να περάσεις τέλεια και να μάθεις τα πιο θαυμαστά για τον ήχο και την εικόνα. 🙂

    • @arisp,
      ούτε γω θέλω να σκεφτώ Άρη. Ποτέ δεν είχα ένα τέτοιο φακό και μόνο στη σκέψη ότι θα είχα κάτι τέτοιο και την κατάλληλη μηχανή να τον σετάρω, με έπιασε ταχυπαλμία. Είμαι και σε κρίσιμη ηλικία… μην τα λες έτσι αυτά. :lookaround:

    • @alfisti,
      δεν το είχα σκεφτεί έτσι. Ίσως γιατί προσεγγίζω τα πράγματα χαοτικά, κάποια έστω και αυτή είναι μια πολύ συνειδητή αντιμετώπιση. Όσο το σκέφτομαι όμως τόσο πιο ολοκληρωμένη μου φαίνεται.

      Τελικά αυτή η άποψη μου πάει και μου αρέσει. 🙂

  4. χμμ και ναι και όχι.

    ας πούμε εγώ έμαθα σε μία παλιά slr praktika. η σημερινή (αν και πολύ παλιά πια) compact olympus μου πολλές φορές μου κόβει τα χέρια. όπως το autofocus κτλ. οι όποιοι αυτοματισμοί συνήθως σε περιορίζουν. πολλές φορές φυσικά δεν φταίνε οι αυτοματισμοί αλλά ότι τεμπέλιαζα να βρω το σωστό κάδρο.

Σχολιάστε

