Compiz με blacklisted κάρτα γραφικών

Αναβαθμίζοντας τη δοκιμαστική έκδοση του Ubuntu 9.04 σε τελική, διαπίστωσα ότι στο macbook δεν είχα πια τα εφέ του compiz. Μια γρήγορη έρευνα έδειξε πως κάποιες κάρτες γραφικών έχουν μπει σε blacklist. Μεταξύ αυτών και η x3100 (intel 965 chipset) που έχει ο φορητός μου.

Μην αντέχοντας να έχω ένα σύστημα όπου κάτι δε δουλεύει, ούτε και θυμάμαι από πότε έχει να μου συμβεί αυτό σε linux, έψαξα να βρω τρόπο να ξεπεραστεί το πρόβλημα. Για να έχουμε λοιπόν ξανά τα εφέ του compiz, αν η κάρτα μας ανήκει σε αυτές που είναι στη μαύρη λίστα, ανοίγουμε την κονσόλα και δίνουμε την παρακάτω εντολή:

sudo gedit /usr/bin/compiz

Στο αρχείο που ανοίγει στον editor, βρίσκουμε τη γραμμή που αναφέρεται η κάρτα μας και στην αρχή της βάζουμε το σύμβολο του σχόλιου # και σώζουμε το αρχείο.

Με CTRL-ALT-BACKSPACE κάνουμε επανεκκίνηση του X server και από τη διαδρομή System -> Preferences -> Appearance ενεργοποιούμε τα εφέ.

19 thoughts on “Compiz με blacklisted κάρτα γραφικών

    • Η κάρτα μου δούλευε με compiz πάνω από ενάμιση χρόνο που έχω το συγκεκριμένο macbook. Φυσικά ο λόγος που μπήκε τώρα σε blacklist είναι γιατί o οδηγός της είναι buggy και μπορεί να εμφανίσει προβλήματα.

      Υπάρχουν διάφοροι τρόποι να ξεπεραστεί αυτό, δες πχ. εδώ και εδώ, μα εγώ προτίμησα απλά να βγάλω την κάρτα μου από τη μαύρη λίστα, μιας και δεν έχω αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα ως τώρα. Αν βέβαια αντιμετωπίσω, δεν έχω παρά να δοκιμάσω εναλλακτική λύση ή να μην έχω ενεργοποιημένα τα εφέ, αφαιρώντας το # που έβαλα.

      Για όλα τα πράγματα υπάρχει λόγος που γίνονται το ίδιο και όταν …ξεγίνονται. Αρκεί να ξέρουμε τι κάνουμε. Είναι από τις ελευθερίες και δυνατότητες επιλογής στο linux που με γοητεύουν. 😉

  1. Πόσο μεγάλο ρίσκο είναι να σου κρασάρει το compiz? :what:
    Στη λίστα αναφέρουν δίπλα σε κάθε chipset το λόγο για τον οποίο είναι blacklisted. Take a look.

    Ψιλοπράματα, 3 chipsets είναι όλα και όλα και η fogie το κανε θέμα επειδή δε της παίζει ο μηλοφορητός… :worry: :out:

  2. Κακώς πολύ κακώς το ubuntu αποφασίζει με το ετσι θέλω για το αν μια κάρτα κάνει για συγκεκριμένη δουλειά ή όχι. Αν ο χρήστης δοκιμαζε compiz και για τον α,β,γ λόγο η κάρτα του δεν το ετρεχε θα το απενεργοποιούσε απο μόνος του. Δεν ειναι δα και τόσο τρομερό.

  3. Είναι πολύ δύσκολο να καταλάβει κάποιος ότι δεν είναι θέμα Toshiba, Acer, HP, Apple, 3birdshighfly και λοιπών εταιριών, αν αποφασίστηκε από κάποιο project ότι κάποια chipset ATI ή Intel δεν διαθέτουν τον κατάλληλο driver, ώστε να ανταποκρίνονται όπως πρέπει;

    Μάλλον ναι.

    Δεν είχα σκοπό να γράψω σχετικά, γι αυτό δεν τόχα κάνει μέρες τώρα, αλλά διάβασα και για άλλα άτομα που είχαν πρόβλημα και το αποφάσισα.

    Καλά λένε ότι η πρώτη απόφαση είναι συνήθως η σωστή. 🙄

  4. Αυτά είναι. Μου βρήκες τη λύση. Πολύ ευκολότερο απ’ το ν’ ακολουθήσω τις διαδικασίες στο ubuntu forums. Thank you thank you thank you!

    Φαντάζομαι πως δε θ’ αργήσουν να βγάλουν proper λύση μιας και οι περισσότεροι φορητοί στην αγορά αυτά τα chipsets έχουν…

    • Για ενεργοποίηση ένας τρόπος είναι να δώσουμε στην κονσόλα:

      gksudo gedit /etc/X11/xorg.conf

      Στο τέλος του αρχείου προσθέτουμε το παρακάτω και σώζουμε:

      Section «ServerFlags»
      Option «DontZap» «off»
      EndSection

      • Ναι. Στο linux το ίδιο πράγμα μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους. Ανέφερα αυτόν που «βολεύει» εμένα, μιας και προτιμώ, αν μπορώ να αποφύγω να βάλω ένα πακέτο, να κάνω ένα edit. Δε θεωρώ το edit ενός αρχείου με ένα copy paste κάτι δύσκολο. :what:
        Από την άλλη είναι πιο βολικό αν δεν ξέρεις τι να πειράξεις και πως, να το κάνεις έτσι όπως λες ή μέσα από το γραφικό περιβάλλον, για KDE, έτσι.

        Διάλεξε ότι σε βολεύει και βρίσκεις πιο εύκολο. 🙂

  5. Βασικά σκέφτομαι να αγοράσω ένα macpro (κράσαρε ο φορητός που είχα). Όμως έχω μάθει με το ubuntu και γενικά με το linux και κάπως μου κάθεται. Τώρα γράφω από τον mac του πατέρα μου και βλέπω πολλές διαφορές (πολλά πράγματα διαφορετικά). Είμαι διχασμένος. Γιατί από την μία πρόκειται για πράγματι πολύ όμορφα και καλά μηχανήματα , αλλά από την άλλη… πώς θα έχω και το linuxάκι μου;. Θέλω gnome , kde … Μπορώ να τα έχω αυτά σε dualboot; Και αν ναι πώς; Ένα όμορφο θέμα νομίζω για post αγαπητή μου.

  6. Η εγκατάσταση είναι τόσο απλή και γι αυτό δεν σκέφτηκα να τη γράψω. Ακριβώς όπως σε οποινδήποτε υπολογιστή dual boot, με 2 ιδιομορφίες.
    α. «Κόβεις» ένα partition με το Bootcamp και μετά, μέσα από την εγκατάσταση του ubuntu και το manual partitioning το κόβεις σε swap και /
    β. Όταν τελειώση η εγκατάσταση, όπως συνήθως, κάνεις boot και μπαίνεις μόνο OSX, βάζεις το refit και επανεκκινείς.

    Η όλη διαδικασία είναι λοιπόν 3 βήματα:

    1. Με το bootcamp «κόβεις» το partition που θες (δε χρειάζεται να βάλεις τα win 😛 )
    2. Εγκατάσταση του linux σε αυτό. Δε σε απασχολεί που θα πάει ο boot manager. Κανονική εγκατάσταση.
    3. Εγκατάσταση του refit (απλό dmg που το τρέχεις μια φορά) στο osx.

    Το μόνο που μπορεί να χρειαστεί, είναι αν μετά το refit και το restart δε βλέπεις πιγκουίνο στην οθόνη επιλογής λειτουργικών, να τρέξεις το Partition Inspector (επιλογή εκεί από κάτω) για να “βρει” την εγκατάσταση. Το πρώτο boot αργεί, αλλά μετά όλα λειτουργούν κανονικά.

    • To bootcamp είναι το εργαλείο που υπάρχει σε κάτι livecd του ubuntu από όσο κατάλαβα (το χω χρησιμοποιήσει αλλά ποτέ δεν είχα ασχοληθεί με το πώς λέγεται).\

      κάνω δηλαδή την όλη εγκαστάστη όπως σαν να είχα windows αντί για macosx

      Το refit δεν το χω ξανακούσει και δεν ξέρω καν τι είναι. Είμαι καινούριος με τα mac (βασικά μόλις τον αγόρασα) και είμαι αρκετά διστακτικός. Έναν απλό φορητό απλά θα του άλλαζα τα φώτα αλλά εδώ… ψιλοκολλάω.

      • Το bootcamp είναι ένα πρόγραμμα που διαθέτει το OS X και σου επιτρέπει να κόψεις ένα partition στο δίσκο του macbook κλπ. για την εγκατάσταση άλλου λειτουργικού, χωρίς να χρειαστεί να φορμάρεις όλο σου το δίσκο και να πειράξεις το OS X.

        Το refit είναι ένα boot menu για να μπορείς να ξεκινάς διάφορα λειτουργικά σε Intel based macs.

  7. Παράθεμα: με μια πινελιά macosx « o cortlinux στο linux

Σχολιάστε

