Ο δρόμος

Και ξαφνικά, εκεί που νόμιζα ότι είχα κλείσει με αυτό το κεφάλαιο, ότι τα είχα βρει και μου έφταναν τα ταξίδια του μυαλού, ένιωσα ξανά την ανάγκη για το δρόμο. Την ανάγκη για αληθινά ταξίδια.

Την ανάγκη του ανοιχτού ορίζοντα, του δρόμου που χάνεται στο βάθος. Νοσταλγία για στροφές που οδηγούν σε κορυφές βουνών και ευθείες που σε πάνε σε μέρη άγνωστα. Την ανάγκη να μην υπάρχει ανάγκη να φτάσεις κάπου. Να κοιμηθείς όπου σε βρει η νύχτα ή το πρωινό. Οπουδήποτε. Στη μέση του πουθενά, αρκεί να βρεθεί ένα βολικό σημείο.

Προσπαθώ να στρέψω το μυαλό μου σε δικά του ταξίδια. Σε διαδρομές ασφαλείς για τις υποχρεώσεις μου και τις συνθήκες. Μνήμες όμως  μιας εποχής άλλης, χωρίς ανέσεις μα με δρόμους που επιλέγονταν από προαίσθημα, από ένα όμορφο λουλούδι στην άκρη τους, από ένα ποτάμι που φαίνονταν στο βάθος, με αρπάζουν πριν προλάβω να πιάσω το τρένο της φαντασίας.

tunnel

Μου φέραν ένα βιβλίο του Ραφαηλίδη. Μου υπόσχεται ταξίδια στη Μέση Ανατολή, μια ματιά πίσω από τα πέπλα που καλύπτουν το πρόσωπο ενός άλλου λαού. Άλλες εποχές θα το χαιρόμουν. Και τώρα θέλω να το διαβάσω. Θα προτιμούσα όμως να το πετούσα μέσα στο σάκο μου και να τόχα για παρέα κάπου στο δρόμο. Ίσως στη σκιά ενός πλάτανου κάποιο μεσημέρι, σε μια στάση στην ανάβαση ενός μακρινού βουνού. Θα προτιμούσα να τίναζα από μέσα του την άμμο ένα βραδάκι, καθώς θα έπεφτε η νύχτα στην παραλία που θα με φιλοξενούσε για τη νύχτα.

pola-road

Δε μπορώ να συμμαζέψω το μυαλό μου. Χαμογελάω πονηρά. Ταξιδεύω σε σχέδια για ένα πραγματικό ταξίδι. Ναι, γιατί όχι; Ίσως φέτος το καταφέρω. Νιώθω το δρόμο μέσα μου να ανοίγεται…

ΥΓ. Η τελευταία φωτογραφία, σε στυλ polaroid, έγινε με το poladroid. Ένα προγραμματάκι με το οποίο παίζω τις τελευταίες μέρες και μου αρέσει πολύ. Η κανονική έκδοσή της βρίσκεται εδώ.

6 thoughts on “Ο δρόμος

    • Μιας και έθεσες το υπέρτατο ερώτημα, τι θα γίνει για linuxοέκδοση, είπα να δω τι γίνεται μέσω wine. Λοιπόν οι φωτογραφίες μπαίνουν για επεξεργασία μέσω drag ‘n drop πάνω στην εφαρμογή. Δε δούλεψε. Έβγαλα τα εφέ, έτσι για να πω ότι κάτι κάνω και πάλι δε δούλεψε. Επειδή όμως δεν είμαι παιδί για υιοθεσία μιας και αν κάτι μου μπει στον εγκέφαλο πρέπει να γίνει, δοκίμασα το εξής:

      Κάνω δεξί κλικ στο shortcut της εφαρμογής και τσεκάρω με ποια εντολή ξεκινάει. Πάω στη φωτογραφία που ήθελα να βασανίσω και κάνω και εκεί δεξί κλικ. Στο «Open with» επιλέγω «Custom command» και εκεί κάνω paste τη λιτή και κομψή εντολή που ξεκινάει το poladroid μέσω wine. Πρόκειται για την παρακάτω:

      env WINEPREFIX=»/home/fog/.wine» wine «C:\Program Files\Poladroid\Poladroid.exe»

      Μετά από λίγη ώρα όντως εμφανίστηκε η polaroid-like φωτογραφία. Έβαλα επίσης στα settings να σώζει στο Desktop, για να μη σκάβω μέσα στο φάκελο του wine και στα dummy program files, γιατί ακόμα και έτσι, η επαφή με τα windows με κάνει και αγριεύω. 😛

      Η γνώμη μου είναι πως η όλη διαδικασία ίσως και να μην αξίζει και ίσως να υπάρχουν πχ online εφαρμογές για την ίδια δουλειά ώσπου να βγει για linux native πακέτο, αλλά το θέμα ήταν να δουλέψει. Από κει και πέρα ο καθένας αποφασίζει αν θέλει να το χρησιμοποιεί ή όχι.

      Και δούλεψε :yes:

      http://yfrog.com/3vscreenshot1akdp

      • [quote] Δε δούλεψε. Έβγαλα τα εφέ, έτσι για να πω ότι κάτι κάνω και πάλι δε δούλεψε. [/quote]

        Sounds familiar! 😛

        [quote]Επειδή όμως δεν είμαι παιδί για υιοθεσία μιας και αν κάτι μου μπει στον εγκέφαλο πρέπει να γίνει, δοκίμασα το εξής: [/quote]

        Χα! 😀 Εδώ σε έχω! Όχι, πες μου! Πόσες εφαρμογές έχεις εγκαταστήσει και τις έχεις χάσει? 😛
        I RULE!!!!

        [quote] εκεί κάνω paste τη λιτή και κομψή εντολή που ξεκινάει το poladroid μέσω wine. Πρόκειται για την παρακάτω:

        env WINEPREFIX=”/home/fog/.wine” wine “C:\Program Files\Poladroid\Poladroid.exe” [/quote]

        Κοίτα, εδώ το είχα να σου υποδείξω την εντολή, γιατί -όπως προανέφερες, είναι τόσο λιτή και κομψή, που τη θυμάμαι απ’ έξω! 😛

        [quote] Και δούλεψε! [/quote]

        Αυτό, ας πούμε, είναι κάτι που δε μπορώ να πώ συχνά! Και όταν το λέω, ΣΙΓΟΥΡΑ δεν είναι μέσα σε μερικές ώρες, από τότε που το σκέφτηκα ή που μου βάλανε την ιδέα!!! 🙂

        Ευχαριστώ, πάντως κι εσένα & τον bro homunculus, που ασχοληθήκατε! Θα το δοκιμάσω και θα σηκώσω κανά pic! Τόσο κόπο κάνατε και οι 2! 🙂

  1. Σε Fedora 11 και:
    [homunculus@leonidas ~]$ wine –version
    wine-1.1.23

    έπαιξε κανονικά, άνοιξα από το icon το poladroid, φόρτωσα τη φωτό όχι με drag n’ drop αλλά από το μενού με open/convert

    τη μετέτρεψε, περίμενα κανά 2λεπτο να τελειώσει (αργεί και δε φαίνεται η φωτό, θέλει υπομονή) και στο τέλος μου έβγαλε μήνυμα σε ποιο path να τη σώσει. Επελεξα που και έτοιμη. Εφέ/vignetting/δαχτυλιές όλα νορμάλ 🙂

Σχολιάστε

