Διακοπή για διαφημίσεις

Υπάρχουν μερικά ερωτήματα που αντέχουν στο χρόνο, κάποια άλλα που μας απασχολούν κατά καιρούς και κάμποσα που μας βασανίζουν σε προσωπικό επίπεδο. Μέσα σε όλα, υπάρχει και ένα διπλό ερώτημα που με κατατρώει από χθες.

Το πρώτο σκέλος της ερώτησης είναι κλασσικό και μάταιο να γίνει: «Μα καλά, πόσο κομπλεξικοί και ηλίθιοι είναι;» Το δεύτερο είναι περισσότερο φιλοσοφικό: «Γιατί για να πουλήσει κάτι στην Ελλάδα πρέπει να δείχνει μια γυναίκα που κάνει μια απίστευτη μλκ και τον καλό της να της δείχνει τον ίσιο δρόμο;»

Ναι, έτυχε και είδα κάνα 5λεπτο τηλεόραση από σπόντα και πέτυχα τις διαφημίσεις. Πανδαισία ηλιθιότητας, κόμπλεξ και σωβινισμού.

Σκηνή νούμερο 1: Η τύπισσα αγοράζει «κομμάτια συσκευασίας» και όχι την ποσότητα που θέλει. Ας πούμε θέλει 3 γιαούρτια. Πάει λοιπόν στο σούπερ μάρκετ και παίρνει 3 συσκευασίες. Το πόσα έχει μέσα η κάθε μια δεν το κοιτάει. 3 συσκευασίες και ας έχουν κι από 5 μέσα. Ευτυχώς δεν πέτυχε ανεφοδιασμό να γυρίσει με 3 παλέτες σπίτι. Και ξανά ευτυχώς που ο καλός της είναι προοδευτικός και δεν την πλάκωσε στα κλωτσομπουνίδια που χάλασε ένα μηνιάτικο σε γιαούρτια.

Ξέρω τώρα ότι θα γκρεμίσω τον κόσμο του διαφημιστή, αλλά υπάρχει και άλλος τρόπος να ψωνίσει μια γυναίκα γιαούρτι. Αν θέλω 3 γιαούρτια, παίρνω ή 3 γιαούρτια ή μια συσκευασία των 3 ή μια συσκευασία των 2+1 δώρο. Σε σόκαρα;

Σκηνή νούμερο 2: Η τύπισσα αγοράζει όχι το πιο φθηνό από την ποσότητα και το είδος που θέλει, αλλά το πιο μικρό για νάναι πιο φθηνό. Ευτυχώς ο καλός της με τρυφερή ειρωνία τη μαθαίνει το μάθημά της πολιτισμένα, χωρίς να της χώσει μια σφαλιάρα και να τη στείλει να πλύνει κάνα πιάτο για να μάθει τη θέση της η ηλίθια.

Και πάλι θα παίξω το ρόλο της κακιάς και θα ανοίξω νέους δρόμους στο μυαλό του διαφημιστή. Όταν παίρνω μια μικρή συσκευασία σε κάτι, το κάνω γιατί ΤΟΣΟ χρειάζομαι και όχι γιατί το πιο λίγο είναι πιο φθηνό. Δεν παίρνω ένα κουλουράκι από το φούρνο, αντί για 2 φραντζόλες όταν έχω καλεσμένους, γιατί είναι πιο φθηνό. Δεν παίρνω ένα σουτιέν που έχει λιγότερο ύφασμα για νάναι πιο φθηνό αν θέλω μπλούζα. Το πιο φθηνό το διαλέγω ανάμεσα στις ίδιες ποσότητες, ίδιων προϊόντων, διαφορετικής μάρκας. Κατάλαβες;

Θέλω να δώσω λοιπόν τα «συγχαρητήριά» μου στους διαφημιστές ή διαφημίστριες που εμπνεύστηκαν τα παραπάνω, για το κοινωνικό έργο που επιτελούν. «Συγχαρητήρια» επίσης αξίζουν και στις εταιρίες των διαφημιζόμενων προϊόντων, καθώς και στα τμήματα που τις ενέκριναν. Τα πιο πολλά «συγχαρητήρια» όμως ανήκουν στο αγοραστικό κοινό που στηρίζει τέτοιες εταιρίες επιλέγοντας τα προϊόντα τους, δίνοντάς τους την οικονομική δυνατότητα να ξαναδείξουν τέτοιου είδους διαφημίσεις και να μεγαλώσουν και άλλες γενιές παιδιών με τις «σωστές» αξίες και να περνούν τα «σωστά» κοινωνικά μηνύματα. Αμήν.

«Τέτοια βόδια τρώει ο λύκος» λέγαν στο χωριό μου και δεν ξέρω γιατί μου ήρθε τώρα αυτό στο μυαλό.

Advertisements

7 thoughts on “Διακοπή για διαφημίσεις

  1. Χαχαχα.. να αναφέρω και μια άλλη παράμετρο του «μηνύματος» έτσι όπως το εισπράττω εγώ από τη συγκεκριμένη διαφήμιση:

    Έχουν πέσει τόσο πολύ οι πωλήσεις μου από τις προσφορές με «δωρεάν» συσκευασίες που κάνουν οι ανταγωνιστές μου που είμαι διατεθειμένος να σκάσω ένα σωρό λεφτά σε διαφημιστικά spots στην TV μπας και ανεβούν λίγο (οι πωλήσεις)!

    Αντί να δοθούν υπέρογκα ποσά σε σαχλές διαφημίσεις θα μπορούσε να γίνει μείωση τιμών και άρα αύξηση των πωλήσεων. Αλλά όχι! Μη χαλάσουμε και την «αγορά»..

    Το ότι το θήλυ έκανε τη γκάφα και το άρρεν τη συνέτισε δε με απασχόλησε καθόλου. Είναι όπως λες από τα «κρυφά» μηνύματα..

  2. “Γιατί για να πουλήσει κάτι στην Ελλάδα πρέπει να δείχνει μια γυναίκα που κάνει μια απίστευτη μλκ και τον καλό της να της δείχνει τον ίσιο δρόμο;”

    -για περισσότερο ρεαλισμό 🙂 😛

  3. Καλημέρα!

    Δε νομίζω πως οι συγκεκρίμενες διαφημίσεις είναι ενδεικτικές και σημείο αναφοράς της ηλιθιότητας και της αχρηστείας των Ελλήνων διαφημιστών κλπκλπ. Ίσα-ίσα, που αφού η μια διαφήμιση είναι η απάντηση της άλλης, θεωρώ πως έχουν κ λίγο ενδιαφέρον!… 😛

    Πάντως, όσον αφορά το κοινό μοτίβο (η γυναίκα κάνει κάτι λάθος και ο άντρας τη διορθώνει), αυτό έχει βαθιές ρίζες και βασικά καταντά -ολίγον τι από- ρατσιστικό…

  4. Στον κόσμο των διαφημιστών υπάρχει ένας κανόνας: «Καλή διαφήμιση δεν είναι αυτή που πουλάει το προϊόν αλλά αυτή που πουλάει τον εαυτό της». Είναι έκφραση που επιδέχεται πολλές κοινωνιολογικές και συνειρμικές αναλύσεις που δεν είναι για τώρα. Για τώρα είναι πως οι διαφημίσεις αυτές είναι ηλίθιες. Αρχίζω να υποψιάζομαι ότι ή βγήκαν για να απευθύνονται σε ηλίθιο κοινό ή βγήκαν για να μην προκαλούν το κοινό αίσθημα με έξυπνες καταστάσεις που μπορεί και να το ξυπνήσουν. Μεγάλη κουβέντα ανοίγεις. Πάντως οι διαφημίσεις αυτές, αφού επαναλαμβάνονται συνέχεια, σημαίνει πως πέτυχαν τον σκοπό τους.

    Καλησπέρα

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s